¿La música repercute de manera significativa sobre el crecimiento económico de un país?

En este blog, les he hablado sobre la marca de cerveza de Iron Maiden, así como Bruce Dickinson como empresario emprendedor, además de otros temas vínculados al mercado musical y que forman parte de la "economía cultural": véase El Artista, la Marca y la Empresa Musical.

Pues recientemente, se ha publicado, según un informe de London Stock Exchange, que la banda británica de heavy metal, Iron Maiden, es una de las empresas musicales de más rápido crecimiento económico ha tenido en los últimos años, ya que la banda genera entre 10 y 20 millones de libras al año. Aquí pueden ver el informe: 1000 Companies to Inspire Britain.

También, Iron Maiden nos dice cómo las bandas pueden sacarle provecho a la piratería. Tan simple como ir de gira a los países y ciudades donde mayor es la piratería de la música de la banda:

On the back of 109 days of touring, which saw the band perform 46 shows in 24 countries (their crew drinking 5,646 bottles of Trooper beer and eating 96 wheels of cheese) for their Maiden England World Tour – Iron Maiden saw their international fan base grow by five million online fans, according to Musicmetric, with a vast number of them from South America.

Greg Mead, CEO and co-founder of Musicmetric, said: "Iron Maiden's BitTorrent data suggests Brazil is a huge driver of fans – and given Brazil is one of the biggest file sharing nations on the planet, this is a strong indicator of popularity.

"With their constant touring, [the] report suggests Maiden have been rather successful in turning free file-sharing into fee-paying fans. This is clear proof that taking a global approach to live touring can pay off, and that having the data to track where your fan bases lie will become ever more vital."

Fuente original: Iron Maiden: too hairy for pop but still turning metal into gold. The classic British metal act may have never been fashionable, but they are helping to pull the UK into economic recovery.

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